Programa de la llar

HORARI LACTANTS ( 0A 1 ANY)

Aquest es l'horari de lactants:  

De 8:00h a 9:00h fem acollida per els infants que no els poden portar a les 9:00h i els han de portar abans, durant l'hora d'acollida els infants dormen.

De 9:00h a 10:00h quan hagin arribat tots els infants els hi donem d'esmorzar i el temps que queda després d'esmorzar fem el canvi de bolquer a tots els infants que ho necessiten.

De 10:00h a 11:00h durant tota la setmana, aquesta hora d'aprenentatge proposem diverses activitats( plàstiques, musicals, logicomatemàtiques, sensorials i verbals)  a combinar entre els dies de la setmana. També utilitzarem aquesta hora per donar una estoneta d'esbarjo (estar per l'aula, joc lliure...) 

  • Activitats plàstiques: Ajuda als infants a desenvolupar el tacte i a l'hora d'experimentar amb la pintura on descobriran noves textures que no havien tocat mai.
  • Activitats musicals: La música és un element molt important en aquesta etapa ja que desenvolupa la capacitat d'atenció i escolta, igual que la concentració.
  • Activitats logicomatemàtiques: El coneixement logicomatemàtic és una peça molt important per ajudar al desenvolupament cognitiu. Descobreixen el seu entorn i ajuda a la motricitat amb la manipulació d'objectes, per això incloem una estona a la setmana per fer diferents activitats, com construccions, blocs, veure diferents tamanys, la textura i comparacions per a que puguin veure les diferències.
  • Activitats sensorials: Tenen diferents beneficis, com afavorir el desenvolupament emocional i afectiu entre d'altres.
  • Activitats verbals: Animarem als infants a intentar a dir onomatopeies, és a dir, animarem a que practiquin el seu llenguatge. A més també aprenen animals, parts del cos, entre d'altres.

De 11:00h a 13:00h i de 14:30h a 16:00h els infants dormiran per relaxar-se.

De 13:00h a 14:00h i de 16:00h a 17:00h després de dormir, els infants es desperten i els hi donem de menjar a més de canviar el bolquer després de menjar.

De 14:00h a 14:30h els hi posem una cançó relaxant per a que es puguin anant dormint  amb calma, encara que també amb el llarg del temps treballem el vocabulari i facilitará que quan vagin creixent els infants sàpiguen fer alguns sorolls o dir algunes paraules. Alguns dies jugaran amb la panera dels tresors, ja que es interessant per al seu desenvolupament i creixement.

De 17:00h a 17:30h fem la sortida amb un conte per a que sigui una sortida molt alegre per els infants i així al llarg del temps anirem desenvolupant la creativitat de cada infant, amb el conte treballem el llenguatge verbal i el cognitiu.


HORARI D'1 A 3 ANYS (P1 / P2)

Aquest es l'horari de P1 i P2: 

De 8:00h a 9:00h fem acollida per els infants que no els poden portar a les 9:00h i els han de portar abans, per a ells sera estona lliure podran fer el que vulguin.

De 9:00h a 10:00h farem el bon dia on cantarem  i ballarem la cançó del "Bon dia" per donar la benvinguda a un nou dia. Donarem l'oportunitat de poder treballar dos àmbits, el musical i el verbal.  Després farem el esmorzar de primera hora.

De 10:00h a 11:00h es fa unes activitats que es treballaran al llarg de la setmana utilitzarem aquesta hora per a treballar una mica més profundament els diversos llenguatges.

  • Llenguatge plàstic: Es interessant per als infants desenvolupar la creativitat i la imaginació. Utilitzarem tot tipus de materials i recursos, pintures, esponges, pintarem murals, etc...
  • Llenguatge musical: Treballem diferents aspectes , ja siguin instruments , audicions, cançons... fomentarem en aquest sentit el sentit de l'oïda i serà molt interessant per als infants ja que aprendran nous aspectes relacionats amb la música. 
  • Àmbit lògicomatemàtic: Els infants aprenen a fer construccions, comparacions.... Això els enriquirà pel fet que començar a donar-li voltes al cap, a resoldre problemes adaptats a la seva edat.
  • Llenguatge sensorial: Treballem tots els sentits en conjunt i també per separat. L'olfacte, la vista, el tacte, l'oïda i el gust, els 5 sentits ens donen moltes respostes. Per als infants serà un aprenentatge diferent i a més molt enriquidor per a ells ja que serà el moment d'experimentar.
  • Llenguatge verbal: Treballarem els jocs bucofacials, també tindrem el bagul del buf, farem jocs relacionats amb el llenguatge oral... això permetrà als infants veure el que son capaços de fer, les potencialitats, les dificultats i les seves possibilitats de desenvolupament respecte al llenguatge verbal.

De 11:00h a 12:00h els infants aprofitaran per anar al pati, gaudiran d'una bona estona a l'aire lliure i podran jugar al que ells desitgin.

De 12:00h a 12:30h després d'anar al pati ens rentarem les mans i la cara per a que no hi hagi brutícia, a més aprofitarem per si necessitan anar al lavabo o fer el canvi de bolquer . Durant aquest temps haurem de promoure la seva autonomia iniciant-los a que ells solets es rentin les mans i la cara.

De 12:30h a 13:30h els infants dinaran i anirem treballant l'autonomia en aquesta necessitat bàsica com per exemple parar taula , menjar solets...

De 13:30h a 14:45h a P1 la migdiada és obligatòria i utilitzarem aquesta hora per descansar, els hi llegirem un conte o els hi posarem una cançó i serà el moment de tancar els ulls. A P2 la migdiada es opcional, si alguns estan molt cansats podran dormir en canvi si alguns no volen dormir els convidarem a relaxar-se. Aquest moment és important ja que hem de saber comportar-nos en cada moment i tenir empatia amb els companys que volen dormir.

De 14:45h a 15:45h cada dia anirem oferint als infants diverses alternatives per treballar, farem jocs, teatres, explicarem contes...

  • Joc: Alguns dies jugarem al joc heurístic amb P1 i al joc simbòlic amb P2, ja que li donem importància al joc per al desenvolupament personal.
  • Taller de teatre: Tal com vagi passant les setmanes i transcorrent el temps anirem evolucionant amb aquesta feina, farem diverses activitats però sempre amb un objectiu clar, el teatre. És interessant per als infants ja que treballaran molt la improvisació i el deixar-se anar, a més treure'm la vergonya, també treballem diversos llenguatges, com el musical, el verbal i el sensorial, que de manera indirecta estaran tots plasmats.
  • Contes: Treballarem els contes, no només explicar-los, sinó també a saber més d'ells: quins tipus hi ha, quins ens agradan més... haurem d'estar molt atents per no perdre'ns res. Aquesta experiència serà molt enriquidora per als infants ja que faran un excercici d'introspecció sense adonar-se.
  • Taller de psicomotricitat: És el moment de moure l'esquelet! els infants han de poder moure's lliurement per un espai, treballar els moviments del cos, la coordinació, l'equilibri.. aquest taller els enfortirà físicament en el sentit de moure el cos, ja que és molt necessari per a  una bona salut, un correcte estat físic, dintre dels límits i sense extrems. 
  • Hort: És utilitzat per a que els infants puguin tenir més contacte directe amb la natura, sentir la terra a les mans, cuidar dels éssers vius... és important per als infants poder tenir aquest contacte i aquesta responsabilitat amb la natura ja que els enriquirà moltíssim en un futur proper.

De 15:45h a 16:45h després de fer segons quins tallers haurem de tornar a rentar-nos les mans i la cara, aprofitarem aquesta estona per si hi ha algun infant que necessita fer el canvi de bolquer o anar al lavabo. Haurem de promoure la seva autonomia iniciant-los a que ells solets es renitn les mans i la cara.

De 16:45h a 17:00h donarem l'oportunitat de que els infants brenin alguna cosa saludable, com per exemple una peça de fruita, és interessant que tinguin una dieta variada en la seva alimentació i això ho tenim en compte.

De 17:00h a 17:30h ja arriba el final de dia i segeuix sent important, preparem als infants amb les seves jaquetes, bosses, joguines.. i farem un acomiadament entre tots, a més a mesura que vagin venint els familiars ens acomiadarem individualment d'ells.

En la nostra llar "Les Petjades" hem pensat que el millor pels infants son aquests horaris, ja que no volem educar com es feia abans, és a dir, tenir als nens i nenes asseguts i assegudes vuit hores mentre un/a educador/a els ensenya matemàtiques, llengua, etc. Si no que implementem els nous mètodes d'ensenyament on poden aprendre ja sigui jugant, llegint, etc.

© 2019 LES PETJADES. Av. de Pedralbes, 112 Barcelona, 08034
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar