Racó logicomatemàtic
Trobarem un espai per treballar el llenguatge logicomatemàtic. Aquesta aula esta situada al costat de P2 l'aula de les petjades blaves, on trobarem una porta en el passadís per on entraran tots els infants, encarà que els infants de P2 podran entrar per la porta que comunica l'aula amb el racó plàstic, ja que les dues zones estan connectades.
Trobem dos racons d'aprenentatge, el lògic-matemàtic i el plàstic. A més dintre d'aquests trobem diverses zones.
Però en aquest racó ens centrarem en lògic-matemàtic.
La zona lògic matemàtic es divideix en tres racons:
- Comparacions: on trobem una prestatgeria amb material divers, dividit per cistelles.
- Construccions: Trobem una prestatgeria a l'abast dels infants amb diferents figures de construccions, com ara, peces de escuma, peces de fusta, de plàstic... També hi han cotxets amb un recorregut...
- Associacions: tenim molt tipus de material com ara d'encestar la cistella, bits, caixes de colors amb figures del seu color, material d'encaixar de Montessori...
A més a més al mig del racó hi ha una gran catifa perquè els infants es puguin seure allà i estar relaxats.
ACTIVITATS PELS INFANTS
Amb els infants de lactants (P0) treballem el racó de construccions i associacions
Recursos:
- Construccions de tela.
- Construccions de plàstic.
- Peces més grans i d'altres mitjanes.
- Peces i materials de fusta "Montessori".
Activitat:
Durant aquesta etapa, el que més fan els nadons es emportar-se tot allò que troben a la boca.
En aquesta etapa doncs, no podem donar-lis peces de construcció massa petites, ja que podem patir risc d'ennuegament.
El que podem fer és donar un primer contacte als infants cap als blocs de construcció. Deixarem als infants al terra (catifa) i escamparem diversos materials de construcció adequats per a la seva curta edat.
D'aquesta manera, comencen a sentir el tacte, algunes peces son més grans, altres no... i això ho faran inconscientment. La educadora en aquest aspecte haurà d'observar el comportament dels infants i veure com experimenten amb aquests.
Amb els infants d'1 a 2 anys (P1) ja treballem tots els racons, és a dir, el de construccions, associacions i comparació.
Recursos:
- Blocs grans de Lego.
- Catifa trencaclosques.
- Material d'encaixar "Montessori".
- Encistella d'anella.
Activitat:
Per començar a treballar a P1 les construccions farem un joc que tracta de: Granges i Animals.
Estarem tots asseguts al terra, sobre una catifa. El primer que farem serà obrir la maleta de la granja i els animals. Entre tots amb els blocs grans intentarem construir una granja, i amb les figures de dos peces, muntarem els animals!
La educadora serà la figura de referent de tots els infants, però haurà de deixar que ells experimentin amb els blocs i vigilar que la granja es vagi muntant. A més que no es fiquin molt les peces a la boca, encara que siguin grans, es plàstic.
Amb els infants de 2 a 3 anys (P2) treballem totes zones, és a dir, les construccions, associacions i comparacions.
Recursos:
- Magna-tiles.
- Peces Lego grans.
- Puzzles
- Memory
- Blocs sensorials.
Activitat:
Per
començar a treballar aquest àmbit a l'aula de P2 utilitzarem espais de
construcció, on a la taula multi-usos ofeririem diversos materials, com
per exemple els blocs sensorials, els magna-tiles, les peces
magnètiques...
El que haurà de fer l'educador serà vigilar que no es fiquen les peces a la boca i procurar que tots els infants passin per totes les taules de construccions i tinguin l'oportunitat de jugar amb aquells materials.