Com es desenvolupen els infants?

LLENGUATGE LÒGIC MATEMÀTIC

Fases:

  1. Formació de intel·ligència sensoriomotriu:

Els actes d'intel·ligència de la primera fase depenen de la coordinació de moviments. És divideixen en 6 estadis:

  • L'ús dels mecanismes reflexes congenits → Al naixement, els lactants estan dotats d'un grup de mecanismes reflexes (succió, prensió...) disposats a funcionar, és el primer signe d'activitat psíquica.

  • Les reaccions circulars primàries → Als 2 mesos de vida primeres habilitats i costums adquirits que pressuposen un procés actiu d'adaptació al món exterior. Una acció que ha produït un resultat agradable és repeteix i el porta a una reacció circular.

  • Les reaccions circulars secundàries → Entre els 3 i 9 mesos, s'observa la transició progressiva de les habilitats i hàbits adquirits. El no aprèn només a adaptar els seus moviments als objectes habituals, sinó també a introduir de nous en la seva reacció circular primitiva.

  • La coordinació de l'esquema de conducte adquirits i la seva aplicació a les noves situacions → Als 9 mesos podem observar els primers esquemes de conductes dirigits intencionadament amb una finalitat.

  • El descobriment de nous esquemes de conducta per l'experimentació activa → Final del primer anys, l'infant troba a vegades mitjans originals d'adaptar-se a les noves situacions.

  • Transició de l'acte intel·lectual sensoriomotor a la representació → Cap als dos mesos, l'infant no només imita els objectes o persones, sinó que els representa a través del joc, en la seva ausència.

2. Formació del pensament objectiu-simbòlic:

És troba lligada a la funció de representació o simbolització, és a dir, les possibilitat de substituir una acció o un objecte un signe (paraula, imatge...).


LLENGUATGE MUSICAL

  • Abans del naixement → Desenvolupa l'oïda. Escolta la digestió, respiració i el ritme cardíac.

  • Als 8 mesos → Respon a la música i reacciona amb canvis de posició.

  • Als 18 mesos → Reacciona rítmicament, canturretgen i repeteixen melodies..

  • Als 24 mesos → Canten i és mouen.

  • Als 36 mesos → La música dóna lloc a jocs i balls.

  • Als 3 anys:

    • Augmentar la capacitat d'expressió motora.

    • Camina i es mou seguint el ritme.

    • Pot repetir cançons senceres seguint una melodia.

    • Diferenciació de negres i corxeres.

    • Reconeix melodies simples.


LLENGUATGE VERBAL

El període prelinguistic:

En la primera etapa, l'infant transmet sons comunicatius. Les interaccions entre l'infant i les persones del seu voltant, són anomenades protoconversacios, a causa de les repeticions, frases curtes, la simplificació i altres, ajuden a l'infant per al seu desenvolupament verbal. Al cap de 9 mesos, l'infant comença a assenyalar objectes per indicar a una altra persona el que vol. Això l'anomenarem els ̈protos ̈. En el primers anys de vida, les vocalitzacions es comencen a desenvolupar de manera evolutiva, ja comencen a balbucejar consecutivament. Les primeres paraules apareixen sobre els 12/15 mesos.

El període holofràstic:

El terme holofràstic s'utilitza per a expressar les frases construïdes en una sola paraula. L'infant indica que les verbalitzacions tenen com a objectiu transmetre.

Primeres combinacions de paraules:

A l'edat dels dos anys, l'infant ja és capaç de començar a combinar paraules, i per tant, significats.

Desenvolupament del llenguatge avançat:

En el període dels 16 mesos fins als 4 anys, el vocabulari de l'infant comença a aproximar-se al dels adults.


LLENGUATGE PLÀSTIC

Etapa dels gargots (2 anys).

Primer fan traços bastant desordenats i van evolucionant fins convertir-se en dibuixos.

Els gargots es classifiquen en 3 categories:

  1. Gargots desordenats: Els traços varien en longitud i direcció. Aquests gargots tenen com a base, el desenvolupament físic i psicològic del nen/a.

  2. Gargots controlats (6 mesos): Vinculació entre els seus moviments i els traços que fa. Els traços de l'infant seran quasi el doble de llargs i alguns cops intentarà utilitzar diferents colors en el dibuix.

  3. Gargots amb nom (3 anys i mig): Ja li posa nom als seus gargots. El pensament del nen/a ha canviat i ja comença a connectar aquests moviments amb el món que l'envolta.

El primer any:

L'activitat plàstica durant aquest període és més limitada i és basa en donar a conèixer diferents formes, textures i colors amb l'objectiu d'estimular l'observació, la percepció i el descobriment.

De 1 a 2 anys: Entre el primer i el segon any l'infant augmenta la seva autonomia, controla molt més els moviments i pot agafar i manipular objectes amb més seguretat. és el moment oportú per introduir el treball amb les mans.

De 2 a 3 anys: Entre els dos i tres anys és veu una millora força elevada pel que fa a la coordinació dels moviments. Augmenta considerablement la capacitat de manipulació.


ÀREA SENSORIAL

Desenvolupament de les capacitats visuals:

Els infants, quan neixen, tenen una capacitat de diferenciar el clar del fosc, però la seva agudesa visual és pobre ja que no pot distingir les formes de les coses. Durant les primeres setmanes, aquesta agudesa visual, millorarà molt ràpidament.

Desenvolupament de les capacitats gustatives:

El sentit del gust es comença a desenvolupar a l'úter matern. De fet, els sabors que consumeix la mare es poden transmetre al fetus a través del líquid amniòtic.

Cal recordar que l'evolució i el funcionament del sentit del gust està estretament relacionat amb l'olfacte.

Desenvolupament de les capacitats auditives:

L'orella funciona abans de néixer i aquesta capacitat auditiva del fetus ha esta demostrada per estudis que han comprovat les reaccions del cervell a partir de percepcions sonores.

A partir de la setmana de vida, la capacitat auditiva del nadó millora i cap als 6 mesos, el nadó té una capacitat d'audició igual de bona que l'adult.

Desenvolupament de les capacitats olfactives:

Els nadons tenen la capacitat de distingir diferents olors. Una setmana després de néixer, els nadons que s'alleten amb llet materna poden distingir l'olor de la mare; en canvi, els nadons que prenen biberó no fan aquest tipus de diferències.

Cap als tres anys l'olfacte de l'infant estarà del tot desenvolupat.

Desenvolupament del tacte:

El fetus ja presenta sensibilitat al tacte, la qual augmenta durant els primers dies de vida. Des del primer dia, els nadons tenen sentit del tacte i poden sentir dolor, i a mesura que passen els dies es tornen més sensibles.


ÀREA COGNITIVA

Primer Estadi: Sensorio-motor (0 a 2 anys)

  1. Exercitació de reflexos (0 a 1 mes) → Si l'infant entra en contacte amb un objecte com un dit a prop de la boca immediatament la seva reacció succionarà el dit ho farà perquè és un reflex.

  2. Reaccions circulars primàries (1 a 4 mesos) → Intentar repetir una experiència que s'ha produït per casualitat.

  3. Reaccions circulars secundàries (4 a 10 mesos) → Coordinació de moviments de parts del mateix cos del lactant.

  4. Coordinació d'esquemes secundaris (10 a 12 mesos) → No només sacsejarà el sonall, sinó que tractarà d'aconseguir mourà a un costat algun objecte que s'interposa en el seu camí cap al sonall.

  5. Reaccions circulars terciàries (12 a 18 mesos) → L'infant aprèn de forma autònoma, desenvolupant els seus esquemes i coneixements del món exclusivament a partir de la seva curiositat.
  6. Començament de la pensada (18 a 24 mesos) → Els infants sembla que pensen les coses més, abans d'actuar.

Estadi preoperacional (de 2 a 7 anys).
  • Capacitat de pensar en objectes, fets o persones absents.

  • L'infant dels 2 als 7 anys pot → Servir-se de les paraules per comunicar-se, utilitzar números per comptar objectes, participar en jocs de fingiment i expressar les seves idees sobre el món per mitjà de dibuixos.

  • El pensament preoperacional té diverses limitacions tot i la capacitat de representar amb símbols les coses i els esdeveniments.

© 2019 LES PETJADES. Av. de Pedralbes, 112 Barcelona, 08034
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar